Cuviosul Seraphim Rose

august 19, 2008

Cuv. Porfirie despre semnul fiarei

„Profeţii şi mărturii creştine despre vremea de acum”

Editura Biserica Ortodoxă

Alexandria, 2004

Părintele Porfirie Bairaktari[1]

(1906-1991)

L-am întrebat, într-o zi, pe Părintele, în chilia sa:

– Părinte, se vorbeşte mult despre 666 şi venirea antihristului, care se apropie – unii zic că deja a venit -, despre inscripţia electronică de pe mâna dreaptă sau frunte, de ciocnirea dintre Hristos şi antihrist şi zdrobirea celuia din urmă, despre a Doua Venire a Domnului. Ce spuneţi în legătură cu toate acestea?

– Ce să spun? Eu nu spun că am văzut-o pe Maica Domnului, că va fi război sau alte din astea. ştiu că va veni antihristul, că va fi a Doua Venire a Domnului, dar când, nu ştiu. Mâine? Peste o mie de ani? Nu ştiu. Dar nu mă neliniştesc, pentru că ştiu că ceasul morţii este, pentru fiecare din noi, a Doua Venire a Domnului. şi ceasul acesta e foarte aproape (Y 290).

* * *

Luându-mă de mână şi ţinându-mă strâns, părintele Porfirie mi-a zis:

– Părinte Athanasie, acum sânt orb, ochii mei trupeşti nu mai văd – am cancer la hipofiză -, dar cu ochii cei duhovniceşti văd destul de bine. Înainte să pleci, vreau să-mi spui ce crede Părintele Emilianos al nostru despre 666 şi antihrist!

Era imediat după catastrofa de la Cernobâl. Lumea era tulburată; zilnic, oamenii veneau cu zecile la Părintele, care se afla atunci aproape de Atena, şi-l întrebau înspăimântaţi ce va fi, dacă va veni antihristul şi-i va însemna cu 666.

I-am răspuns:

– Părintele Emilianos ne-a sfătuit alaltăieri, la o adunare, să nu ne neliniştim. Noi să ne îngrijim să avem o relaţie vie cu Hristos, iar antihristului să nu-i dăm prea mare importantă; altminteri, el va deveni centrul vieţii noastre, iar nu Hristos.

Părintele Porfirie plesni patul cu mâinile şi exclamă:

– Slavă ţie, Doamne, c-am găsit un fiu duhovnicesc care să fie de acord cu mine! Uite, copilul meu, ce-au făcut duhovnicii ăştia aici, în lume! Au tulburat sufletele, au creat atâtea probleme familial şi psihologice cu 666-ul ăsta! Nu mai pot oamenii dormi, au început să ia calmante şi somnifere ca să doarmă! Ce-i asta? Hristos nu vrea astfel de lucruri, copilul meu! Şi ştii ceva? Pentru noi, creştinii, atunci când vieţuim în Hristos, nu există nici un antihrist. Ia spune-mi, poţi tu şedea aici, pe pat, unde şed eu?

– Nu, părinte.

– Păi, de ce?

– Pentru că m-aş aşeza deasupra şi v-aş strivi.

– Când ai putea să şezi tu aici, în locul meu?

– Doar dacă aşi pleca cuvioşia voastră, doar atunci aş putea să vă iau locul.

– Vezi! Aşa se întâmplă şi cu sufletul. Când Îl avem pe Hristos înlăuntrul nostru, unde să mai încapă şi antihristul? Poate, oare, vreo altă existenţă străină să încapă în sufletul nostru? Dar noi, astăzi, copilul meu, nu-L mai avem pe Hristos în noi şi de aceea ne temem de antihrist. Unde e Hristos, acolo e şi Raiul. Hristos este totul, asta să le spui oamenilor.

Să nu se teamă. şi încă ceva: dacă ar veni acum antihristul în persoană cu un aparat cu raze laser şi mi-ar spune că vrea să mă însemneze cu 666, eu aş sta. O să-mi răspunzi: „Bine, Părinte, dar nu-i ăsta semnul lui?”. Ba da, şi să mă însemneze cu încă o mie de 666 cu raze laser, şi aş accepta[2]. De exemplu, când şi se însemnează paşaportul sau mâna, în timpul unei călătorii într-o ţară necreştină, cu simbolurile acelei ţări, oricare ar fi ele, nu le accepţi ca şi credinţă, nu mărturiseşti nimic. Când eşti sigur că nu mărturiseşti nimic contrar iubirii lui Hristos şi că pe El Îl iubeşti profund şi puternic, nu ai nici o teamă că ai putea să te lepezi de El prin acţiunile altora asupra ta. De ce? Pentru că pe primii mucenici îi dădeau fiarelor, iar ei făceau semnul crucii şi fiarele deveneau mieluşei; erau azvârlişi în mare, iar ei făceau semnul crucii şi marea se preschimba în uscat; erau azvârlişi în foc, iar ei făceau cruce şi focul se prefăcea în răcoare. Dar noi, astăzi, copilul meu, mai credem în Hristos, mai credem noi în crucea noastră? De ce S-a pogorât Hristos? Oare nu ca să întărească slăbiciunea noastră? Asta să-i spui şi Părintelui Emilianos şi oamenilor: să nu se teamă de antihrist. Suntem fiii lui Hristos, fiii Bisericii.

Eram foarte impresionat. şi Bătrânul adăugă:

– Cum a venit Patriarhul Dimitrios în Atena?

– Cu avionul.

– Lasă, asta ştiu, că doar n-o fi venit înot omul! Dar ce fel de documente avea la el?

– Păi, avea paşaport.

– Grecesc sau turcesc?

– Nu ştiu…

– Ei, nu ştii! Avea paşaport turcesc! şi care-I simbolul naţional al Turciei?

– Nu ştiu, Părinte!

– Hai, că eşti culmea! Semiluna e simbolul naţional turcesc, măi! şi ce au spus despre semilună Părinţii Bisericii noastre, după ce a apărut Mahomed?

– Nici asta nu ştiu, Părinte!

– Ei, o să-şi iau diploma şi-o să şi-o fac bucăţi! Ce fel de teolog eşti?, a glumit Bătrânul.

– Văd că posedaţi cuvioşia voastră această diplomă.

– Da, că o am în inimă. Semiluna e simbolul antihristului. Dacă semiluna e simbolul antihristului, iar Patriarhul nostru are pe paşaport acest simbol, cu toate însemnele sale, înseamnă oare că Patriarhul este slujitorul lui antihrist? Nu, copilul meu, nicidecum! Hristos nu este îngust la minte, aşa cum suntem noi, oamenii, care vrem să ne „apărăm drepturile”. Asta să-i spui părintelui şi oamenilor: să nu se teamă nici de antihrist, nici de 666!

Am fost foarte impresionat şi uşurat (Ger. 118).


[1] Părintele Porfirie – Antologie de sfaturi şi îndrumări, Editura Bunavestire, Bacău, pag. 51-55.

[2] Nota editorului: Trebuie să băgăm de seamă că Bătrînul nu spune că se va lepăda de Hristos. Este necesar să facem distincţia dintre însemnarea pe care o acceptăm ca mărturisire de supunere faşă de cel care ne însemnează şi însemnarea ce se petrece fără această mărturisire de supunere. În calitate de creştini, am fost „însemnaşi”, pecetluişi, cu Sfîntul Mir, după Botez, la Taina Mirungerii. Când preotul spune: „Peceteadarului Duhului Sfînt”, atunci noi ne mărturisim supunerea faşă de Hristos. Cînd însemnarea nu este însoţită de mărturisire de credinţă şi de supunere, ea e lipsită de semnificaţie morală pentru cel ce se însemnează. E nevoie de multă atenţie pentru a nu se strecura nici o supunere ascunsă, din interes sau din dorinţă a voinţei. Distincţia este foarte fină şi cere multă atenţie.

10 comentarii »

  1. Vuieste internetul de „pericolul” secolului 21, microcipul, (noul pasaport cu microcip) intruparea lui michiduta! Se fac petitii, se dezbate pe toate blogurile, „a innebunit lumea”!
    http://babel-spiritual.blogspot.com/2009/01/isteria-microcipului.html

    Comentariu de testdepth — ianuarie 17, 2009 @ 11:07 pm | Răspunde

  2. Nu incercati sa manipulati,este ingrozitor sa fim dezbinati in astfel de vremuri…nu va puteti compara cu Pr.Iustin!Nu am auzit de Pr.Porfirie(nu cred ca este unul si acelasi cu Pr.Porfirie Aghioritul),dar chiar daca as fi stiut de dumnealui,prefer sa ascult de marii nostri duhovnici,cu care ne-a binecuvantat Dumnezeu.L-ati pus si pe parintele Serafim in fruntea paginii…cu siguranta Parintele nu ar fi fost de acord cu pozitia dvs.,el a fost un mare traitor ortodox si un mare vizionar,inca din anii ’60 vorbea despre vremurile acestea si despre ortodocsii care se vor lepada de Hristos…Parintele nu si-ar fi pus semnul fiarei,cu siguranta!Nu mai manipulati,este un mare pacat!Eu intram cu mare bucurie pe site-ul asta,dar de acum,nu o s-o mai fac…pina nu va reveniti!

    Comentariu de elena — ianuarie 18, 2009 @ 8:48 pm | Răspunde

  3. Dragi mei , nu vrem dezbinare , dar ne facem unii ai lui „Pavel ” si altii ai lui „Apolo”….. parca fara sa bagam de seama;daca am citi mai cu bagare de seama ce zic parintii Porfirie Aghioritul si Paisie Aghioritul ,care in aparentza se contrazic in privintza problemei cipului ,am vedea ca ei scriu in acelasi duh si nu se contrazic ci se completeaza spre folosul nostru. Parintele Paisie Aghioritul a scris cu mana lui ( spre a nu se socotii ca sunt inventii ale celor ce au tiparit cele spuse de el) in legatura cu buletinele si cu cipurile, si toate cele scrise se implinesc pe zi ce trece, si cele cu diversiunea terorista si cele cu cipurile, mai intai pe pasapoarte , buletine …ca mai pe urma sa ajunga pe mana….El ne indemna sa avem incredere in purtarea de grija al ui Dumnezeu , se va ingriji Domnul de fiecare in parte, oriunde va fii el, totul este sa nu ne temem si sa nu cedam, sa ne pastram dispozitia de a nu primi sa intram in imparatia antihristului, sa nu ne pecetluim cu numele lui , ca apartinand lui , de teama ca nu vom mai putea trai fara sa vindem si sa cumparam cele trebuincioase vietii acesteia…..si sa nu uitam ca Domnul va scurta acele zile ( la propriu…) In completare Parintele Porfirie atrage atentia asupra psihozei de tip sectant sau anarhist(si ei sunt impotriva cipurilor, si sistemului antihristic…dar dintr-o cu totul alta perspectiva).Cele scrise mai sus nu trebuie scoase din contextul grecesc, al momentului in care au fost spuse de parintele PORFIRIE, ca o avertizare mai ales la cei care fara socotinta si cu multa usurinta dadeau sfaturi de riposta cu vehementa la schimbarea buletinelor grecesti nu cu unele cu cip ci cu unele in care inscrisul numelui se facea in paralel si cu litere latine si din care disparea religia posesorului.Cunosc cazuri de familii disperate datorita acestor pozitii lipsite de discernamant, in care oamenii si-au pierdut serviciile, copii au fost opriti sa-si faca buletinele noi….ca mai apoi chiar cei mai „fierbinti dintre opozanti” sa fie primii la coada la noile buletine si pasapoarte , pt ca altfel nu puteau sa mearga la Ierusalim…..(caz cunoscut de mine personal).In acea vreme tot Athosul vuia de pe tema buletinelor si mai toti monahii nu aveau alte ocupatii decat sa faca apostolat cu privire la aceasta, ce m-a intristat insa era faptul ca toti raspandeau numai interdictii seci , fara solutii concrte pentru omul din lume, care era pus cel mai greu la incercare in acele zile.Eu cred ca impotriva lipsei de discernamant a acestora s-a ridicat Parintele Porfirie, al carei gust amar l-am simtit si eu personal, in Athos si nu numai.
    O abordare sectara a acestei teme , luand doar fragmente dint-un parinte s-au altul, nu face decat sa creeze confuzii, daca vom aprofunda insa cele spuse (scrise) de ei si vom tine cont de context. cred ca ne vom afla pe calea imparateasca, fara riscul de a ne „termina bateriile” inainte de vreme,sau de a „dormi in front” fara sa pricepem ce vor sa faca cu / si din noi cei fara de Hristos…..
    Tinand cont ca Romania este prima tara care adopta acest sistem de pasapoarte , nu avem motive sa fiim linistiti, stiind slugarnicia si lipsa noastra de vlaga ca intreg, ca tot unitar…..si dispozitia de a ne vinde si a trada a celor ce ne conduc…(au dovedit-o de altfel in atatea randuri)
    Domnul si Maica Domnului sa ne daruisaca Duh de rugaciune si trezvie……
    ilioniu faust
    tesalonic, de ziua Sf Athanasie cel Mare cel care n-a acceptat sa cada nici macar o „iota” din credinta adevarata…

    Comentariu de ilioniu faust — ianuarie 18, 2009 @ 11:34 pm | Răspunde

  4. Care semnificaţie morală? Biblia a avertizat clar din timp: te-ai semnat, eşti vândut.
    Aşa ajungi să-l faci mincinos pe Dumnezeu, faci păcat împotriva Duhului Sfânt, odată semnat cu chipul nu mai ai certitudinea credinţei tale pe care tu nu ai ascultat-o, cazi în deznădejde şi mori. Mai drept este să suferi prigoana şi să vezi cât de inumani pot deveni cei ce implantează chipurile, decât să mori din necredinţă, deznădejde, din insinuarea de falsităţi, reeducare diabolică. Aici este talpa iadului. Securitatea vrea desăvârşire fără Dumnezeu şi-şi găseşte stăpân pe Satana.

    Comentariu de loredana — ianuarie 19, 2009 @ 2:47 pm | Răspunde

  5. […] Citeşte paginile cu pricina aici […]

    Pingback de Pilulă monahală contra fricii de paşapoarte şi de însemnarea cu 666 « Discipulus Simplex — ianuarie 27, 2009 @ 4:13 am | Răspunde

  6. Multumesc pentru acest text de folos

    Comentariu de Discipulus Simplex — ianuarie 27, 2009 @ 7:15 am | Răspunde

  7. Sincer sunt cam sceptica,si nu cred ca trebuie luat totul asa de usor sau sa vedem aceste lucruri fara o asa mare importanta.Toate duc intr-un punct si acela e sfarsitul omului,fie ca vrem sa acceptam asta sau nu.
    Este o mare amagire daca vei zice ..ce lasa ca doar ceea ce am in mana nu-mi schimba ce am in suflet.Tocmai aici vrea vrajmasu sa ajunga,si intr-un fel diabolic chiar pare logic..dar nu este asa.
    Odata ce esti insemnat Duhul Sfant se indeparteaza,si stim cu totii ca odata ce Dumnezeu nu mai locuieste in noi,altcineva ii va lua locul.Asa incetul cu incetul ..deoarece credinta este slaba, omul nu si-a facut provizii…Cu totii stim ca majoritatea populatiei acestei tari sunt crestini doar cu cuvantul.In fond si la urma urmei faptele vorbesc..proviziile..pt timpurile din urma unde sunt ?Adica mersul la biserica ,posturile,rugaciunea,spovedania..si asa mai departe…Aceste lucruri si o asemenea viata are nevoie romanul pt vremurile cele din urma.
    Inchei cu o morala a vietii unuia din cei mai traitori calugari dupa cuvantul lui Dumnezeu..
    Arhim.Teofil Paraian.
    Dumnezeu sa ne ajute.

    Comentariu de Alexandra — ianuarie 27, 2009 @ 7:01 pm | Răspunde

  8. Arhim.Teofil Paraian.

    Comentariu de Alexandra — ianuarie 27, 2009 @ 7:03 pm | Răspunde

  9. Ce faci, te face!

    Comentariu de Alexandra — ianuarie 27, 2009 @ 7:04 pm | Răspunde

  10. Problema este alta :ortodocsii sunt afurisiti din start ,adica unii nu merg la biserica 3 saptamani consecutive iar altii merg fara motiv de a fi impiedicati sa-l primeasca pa Hristos si nu-l primesc,anume Cuminecarea canonul 8-9 .Deci Ortodoxia se destrama definitiv ,apoi vine comunismul ,demonismul, antihristul …

    Comentariu de cristi — iulie 25, 2010 @ 3:33 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Blog la WordPress.com.