Cuviosul Seraphim Rose

Ianuarie 7, 2009

Descoperirea lui Dumnezeu în inima omului – Nasterea din nou (3)

„Descoperirea lui Dumnezeu în inima omului”

Ieromonah Serafim Rose

Editura Christiana

Bucureşti, 1996

Astfel, in al doilea stadiu al renașterii spirituale descoperim ca ateismul, aplicat până la capătul lui logic, îl duce pe om in mod inevitabil la pierzare deoarece este o desavarsita invatatura a imoralității, a răului si a morții.

Un sfârșit tragic (sinucidere sau nebunie) ar fi fost si soarta mea daca, spre salvarea mea, nu s-ar fi întâmplat, la 1 septembrie 1962, cea mai mare minune din viața mea. O zi fără nici un eveniment, fără nici o sugestie din afara; reflectam in singurătate la problema mea: „a fi sau a nu fi?” Atunci, dintr-o data, am realizat ca salvarea consta in credința in Dumnezeu. Doream foarte mult sa cred in El; dar nu mă puteam minți: nu aveam credința.

Si, deodată, a venit o secunda când, pentru prima data, am văzut (ca și cum s-ar fi deschis ușa unei camere întunecoase spre o strada însorita) si, in următoarea secunda, am știut deja cu certitudine ca exista Dumnezeu și ca Dumnezeu este Iisus Hristos din Ortodoxie și nu alt Dumnezeu. Numesc acest moment cea mai mare minune pentru ca aceasta cunoștința precisa nu mi-a venit pe cale raționala (știu sigur acest lucru), ci intr-un alt mod și nu sunt capabil sa explic rațional acest moment… și astfel, printr-o asemenea minune, a început noua mea viața spirituala care m-a ajutat sa îndur alți treisprezece ani de viața in lagăre și închisori, o emigrație forțata si, nădăjduiesc, mă va ajuta sa îndur toate dificultățile vieții de emigrant.

Acest <moment de credința>, aceasta mare minune, este trăita acum in Rusia de către mii de oameni si nu numai in lagărele de concentrare și închisori. Igor Ogurtov, fondatorul Uniunii social-crestine, a ajuns la credința nu in lagăre, ci in universitate. Renașterea religioasa este un fenomen caracteristic Rusiei contemporane. Oricine este viu spiritual se întoarce, inevitabil, la Dumnezeu. și este absolut evident ca o asemenea minune salvatoare, in ciuda întregii politici comuniste, nu poate fi savarsita decât de Atotputernicul Dumnezeu, Care n-a parasit poporul rus in îngrozitoarele sale suferințe și in totala lui lipsa de apărare in fata atator dușmani”[1].


[1] La Renaissance Russe, 1978, no. 4, pp. 12-17.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

