Cuviosul Seraphim Rose

Ianuarie 2, 2009

Descoperirea lui Dumnezeu în inima omului – Nasterea din nou(1)

„Descoperirea lui Dumnezeu în inima omului”

Ieromonah Serafim Rose

Editura Christiana

Bucureşti, 1996

Acum as dori sa spun ceva despre un om mai simplu, pe nume Iuri Maskov, care-si relatează convertirea petrecuta in Rusia. A venit (in America n. red.) acum trei ani, exilat din Rusia si, deși abia trecuse de patruzeci de ani, a murit de cancer anul trecut. Cam la trei luni de la sosirea in America, a ținut o conferința in care a povestit cum a ajuns la credința: adică, despre cum i s-a revelat Dumnezeu prin suferințele sale. Fiind invitat, in 1978, sa vorbească la o conferința organizata de ruși in New Jersey, când i-a venit rândul, le-a spus celor prezenți ca, înainte de a ajunge la întrunire, nu știa ce le va spune. „Eram tulburat, a spus el, mi se părea ca nu am nimic sa va spun. Prima jumătate a vieții am fost student și a doua jumătate mi-am petrecut-o in închisori și in lagărele politice ale Gulagului. Intr-adevăr, ce as putea eu sa spun unor oameni mai educați decât mine, mai învățați și chiar mai bine informați despre evenimentele din Uniunea Sovietica?”

Aici putem vedea contrastul in raport cu ceea ce se întâmpla in Apus. Exista in Apus, este adevărat, destui oameni convertiți la Ortodoxie. De obicei, ei au o vasta cunoaștere teoretica a Ortodoxiei, dar nu si aceasta experiența a suferinței și a obligației de a „plăti pentru ceea ce obții”. Iuri însa nu vorbește din cărți, ci din propria-i experiența.

„De aceea, spune Iuri, m-am decis sa nu-mi aștern cuvântul pe hârtie, ci sa spun orice îmi va pune Dumnezeu in suflet. Apoi, in timp ce ne grăbeam sa părăsim Bridgeport, Connecticut, intr-un automobil splendid, de-a lungul extraordinarei autostrăzi tăiate prin mijlocul unei naturi luxuriante, am înțeles ca întreaga mea viața duhovniceasca chinuita din „paradisul” comunist, calea mea de la ateism si marxism la credința ortodoxa… este singura informație valoroasa care v-ar putea interesa. Viața mea este interesanta numai pentru ca este un strop din oceanul renașterii religioase din Rusia”.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

