Cuviosul Seraphim Rose

Iunie 4, 2008

Marturii despre vamile vazduhului – vama a unsprezecea

Protos. Nicodim Măndiţă

„Vămile Văzduhului şi mărturii despre existenţa lor”

Editura Agapis, Bucureşti 2005

VAMA A UNSPREZECEA – A MÂNDRIEI


De acolo, călătorind noi toi mai in sus în văzduh am ajuns la vama mândriei şi a fiicelor ei: iscodirea, trufia, slava deşartă, lauda, iubirea de sine, obrăznicia, înălţarea cu mintea, pregetarea în facerea binelui, mărturisirea făţarnică, lepădarea de dreapta credinţă cu trecerea la eresuri şi superstiţii, voia slobodă, obişnuinţa în păcate, neascultarea de părinţii trupeşti şi sufleteşti în toate cele ce ei îi învaţă după Dumnezeu… unde, cu mândrie, duhurile rele cercetează sufletele. Acolo se cercetează cu dinadinsul dacă cineva n-a dat datornica cinste părinţilor, tatălui şi mamei, asemenea preoţilor şi celor mai bătrâni şi celor mai mari rânduiţi de Dumnezeu şi puşi întru stăpânire, şi de câte ori nu i-au ascultat pe dânşii si celelalte lucruri de mândrie şi cuvinte în deşert. Eu însă în viaţă fiind slujnică săracă şi neavând a mă mândri cu unele ca acestea, am trecut printre acei draci îngâmfaţi, dând ceva foarte puţin, deoarece am fost foarte smerită, cinstind pe părinţii trupeşti, dar mai ales pe părinţii mei duhovniceşti.

3 comentarii »

  1. Oare cati dintre noi, vom trece de aceasta vama?!…

    Comentariu de victoria — Februarie 19, 2010 @ 7:15 pm | Răspunde

    • asa este victoria

      Comentariu de FLORI_TINA — Mai 7, 2010 @ 1:33 am | Răspunde

  2. eu ma mandresc cu multe;cu functia mea, a sotului in fiecare zi in fiecare minut…sunt o nenorocitaaaaa

    Comentariu de FLORI_TINA — Mai 7, 2010 @ 1:40 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

